Veel gestelde vragen
ALGEMEEN
Waarom Bulgaarse wijnen?
Volgens historische en archeologische bronnen zou antiek wijnland Thracië, tegenwoordig Bulgarije, de eerst zijn geweest waar wijn werd gemaakt. Bulgarije wordt op dit momenteel steeds meer op de kaart gezet als een wijnproducerend land. Nu sterkt in opkomst, heeft het land veel te bieden op het gebied van wijn.
Er zijn duizende wijnen op de markt en steeds meer daarvan worden industrieel geproduceerd en kunstmatig op smaak gebracht voor de consument. Natuurlijk hebben deze wijnen weinig te maken met echte wijnen. ... en daar staan we tegen. De bulgaarse wijnen zijn nog steeds puur, natuurlijk gemaakt en van echte druiven. Kleinschalige en duurzame wijnbouw, traditioneel gemaakte en karaktervolle wijnen.
Cabernet Sauvignon, Merlot en Syrah hoeven nog niet te vrezen voor het verlies van marktaandeel maar verrassend lekker zijn ook de wijnen van de bulgaarse inheemse druiven. Voor de lifhebbers is dit een waardevolle ontdekking.
Hoe kiezen jullie de wijnen?
Regelmatig gaan we op zoek naar de leukste plekjes in ongerepte Bulgarije, om de lekkerste wijnen vandaan te halen. Alle wijnen selecteren we dus zorgvuldig rechtstreeks bij de producenten. We werken graag met wijnboeren die zich echt bezig houden met het ambacht van wijnmaken, geen massaproducten produceren. Ook is het belang voor de natuur en het milieu iets waar we veel waarde aan hechten.
Een aantal voorwaarden verbinden wij aan de wijnen in ons portefeuille:
- De wijnen moeten karakteristiek zijn voor hun herkomstbenaming;
- De wijnen moeten zuiver zijn en dus goed gemaakt;
- De wijnen moeten een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben;
- Elke wijn moet bijzonder zijn en een aansprekend verhaal achter zich hebben.
Jaarlijks proeven we honderden wijnen. Bovendien kiezen we onze selectie wijnen in samenwerking met Bulgaarse wijnspecialisten en Nederladse vinologen. Zo zorgen we dat elke wijn een passend smaakprofiel hebt voor de markt.
Hebben jullie een fysieke winkel?
Nee, we hbben geen fysieke winkel. Zo willen we de kosten laag houden en dus betere prijskwaliteitsverhouding bieden in onze webwinkel.
Kan ik de wijn proeven voordat ik bestel?
Nee, dit is helaas nog niet mogelijk. Het medium internet biedt hiervoor momenteel nog geen mogelijkheden. Maar wie weet kan het in de toekomst. Echter zijn we regelmatig deelnemers aan diverse proeverijen en evenementen zoals Chateau voor Buren, Apeldoorn World Proef, Horecabeurs Goes, Gastvrij Rotterdam, Embassy Festival in Den Haag, enz. U bent van harte welkom! Binnenkort nemen we deel aan diverse evenementen ook in België en andere omringende landen.
Worden jullie wijnen ook in andere winkels verkocht?
Ja, onze wijnen worden ook verkocht in meer dan 50 wijnspeciaalzaken in heel Nederland. Binnenkort leveren we aan winkels ook in België.
Kan ik een reactie over een bepaalde wijn plaatsen?
Ja, graag! Wij vinden de mening van onze klanten belangrijk. Daarom verzoeken we u een review te schrijven over onze website en service. Reviews over de geproefde wijnen worden ook enorm gewaardeerd. De wijnen kunt u bespreken onder de tab “Beoordelingen” bij elke wijn op onze website. Zo helpt u ook anderen om een objectieve mening te vormen en nog beter de juiste keuze te maken.
Uiteraard staan wij ook open voor ideeen, suggesties, vragen of opmerkingen. U kunt ons mailen (info@bulwijn.nl) of bellen +31 63 330 9705.
Hoe gaan jullie om met privacy?
Bulwijn.nl geeft veel om uw privacy. Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om misbruik, verlies en corruptie van gegevens zoveel mogelijk te voorkomen. In onze Privacyverklaring kan u lezen op welke wijze wij uw gegevens verwerken, waar wij deze (laten) opslaan, welke beveiligingstechnieken wij gebruiken en voor wie de gegevens inzichtelijk zijn.
BESTELLING & BEZORGING
Moet ik een account bij Bulwijn hebben om een bestelling te kunnen plaatsen?
Registreren is bij ons niet verplicht. Maar het hebben van een persoonlijk account in onze webshop kent vele voordelen. Zo kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen, adreswijzigingen doorgeven, een 2e adres ingeven en uw wachtwoord aanpassen. U kunt bovendien de status van uw bestelling volgen en eerdere bestellingen bekijken en desgewenst opnieuw bestellen. Tevens kunt u zich op onze nieuwsbrief abonneren (maximaal 2x per jaar), zodat wij u op de hoogte houden van nieuws, nieuwe interessante wijnen en en aanbiedingen.
Wat is het minimaal aantal flessen dat ik moet bestellen?
Wij stellen geen beperkingen in op de minimale bestelhoeveelheid. Alle wijnen zijn per 1 fles te bestellen.
Hoe betaal ik bij Bulwijn?
U kunt betalen via iDEAL, Bancontact/Mr Cash, SOFORT Banking, MyBank, Giropay of overboeking.
Wat zijn de bezorgkosten?
IN DEN HAAG leveren wij altijd snel en voordelig:
1-5 flessen - EUR 4.95 incl. BTW per afleveradres;
Vanaf 6 flessen - GRATIS;
NEDERLAND
1-5 flessen – EUR 9.90 incl. BTW per afleveradres;
6-11 flessen – EUR 7.95 incl. BTW per afleveradres;
Vanaf 12 flessen – GRATIS.
BELGIE
1-11 flessen – EUR 12.90 incl. BTW per afleveradres;
Vanaf 12 flessen – GRATIS.
DUITSLAND
1-11 flessen – EUR 12.90 incl. BTW per afleveradres;
Vanaf 12 flessen – GRATIS.
Wij leveren overal in Europa. Zie alle verzendtarieven ...
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Zodra we u bestelling en betaling hebben ontvangen, nemen we direct uw bestelling in behandeling. We streven ernaar om uw bestelling binnen 2-3 werkdagen op het door u opgegeven adres te (laten) bezorgen. Betalingen met iDEAL, Bancontact/Mr Cash, SOFORT Banking, MyBank en Giropay worden beschouwd als direct ontvangen zodra we een bevestiging krijgen van onze payment provider. In dit geval nemen we zo snel mogelijk uw bestelling in behandeling.
Wat doe ik als ik mijn bestelling niet (op tijd) ontvang?
Dit kan bij ons niet gebeuren. Wij volgen uw bestelling op het hele traject. Toch is verlies of breuk soms niet uitgesloten. Mocht u na 5 werkdagen uw bestelling nog niet hebben ontvangen, neemt u dan a.u.b. contact met ons op. Wij zorgen dan dat u uw bestelling zo snel mogelijk in huis hebt.
Komt er breuk vaak voor tijdens de bezorging?
Voor onze leveringen maken we vooral gebruik van onze vaste logistieke partners DPD en PostNL. De wijnen worden verstuurd in stevige, breukvrije verpakkingen. Breuk is dus bijna niet mogelijk en komt zelden voor. Mocht het toch gebeuren, dan sturen we snel uw bestelling opnieuw.
Kan ik een bestelling als cadeau laten bezorgen?
Alle wijnen en wijnpakketten uit het assortiment van Bulwijn kunt u als cadeau laten bezorgen. Zo kunt u iemand een verjaardagscadeau, een bedankje of zomaar een leuke verrassing sturen. Het enige dat u tijdens het bestellen moet doen is het afleveradres wijzigen en eventueel een gepersonaliseerde tekst invoeren als commentaar.
Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
Omdat we niet de hele dag aanwezig zijn in onze magazijn, is zelf afhalen alleen mogelijk op afspraak.
Heb ik het recht om van mijn aankoop af te zien nadat de wijn is bezorgd?
U kunt binnen 14 dagen na ontvangst uw bestelling, stevig verpakt in de originele doos terugsturen. De onaangebroken flessen worden dan door ons vergoed. Verzendkosten zijn in dit geval voor uw rekening.
Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact met ons op.